Çocuklarda Astım 1 6

Çocuklarda Astım 1 6

Çocuklarda Astım 1  6
6 Ocak 2013 Pazar


Astım - Alerjik Astım

Astım

Astım, her şeyden önce bir solunum yolu rahatsızlığıdır. Astım, akciğerlerimize hava taşıyan küçük tüpleri, bir başka deyişle solunum yollarımızı olumsuz etkileyen bir hastalıktır. Astım hastası olan bir kişi astımını tetikleyebilecek herhangi bir durumla karşılaştığında hava yollarının duvarlarını çepeçevre saran kas kitleleri gerilerek kişinin hava yolunu daraltır. Hemen ardından hava yollarının yüzeyleri reaksiyon gösterip iltihaplanarak şişmeye başlar. Çoğunluklu bu durumlar gelişirken hastanın boğazında sümük veya balgam oluşur. Tüm bu olumsuzluklar neticesinde astım hastasının solunum yolları daha da daralır, tahriş olur ve hastalığın iyice gün yüzüne çıkmasına sebep olur. 

Dünya Sağlık Örgütü'nün (World Health Organization - WHO) tespitleri neticesinde dünya çapında yaklaşık 300 milyon civarında astım hastasının olduğu belirtilmiştir. Astım hastalığı en fazla çocukları etkilemektedir. Çünkü, çocukların vücutları, gelişim aşamasında oldukları için, yetişkinlere nazaran hem daha zayıftır hem de bir takım hastalıklara daha açıktır. Ülkemizdeki astımlıçocuk sayısı 1.5 milyon ve astımlı yetişkin sayısı ise 6 milyon dolaylarındadır. Dünyada her yıl 180 bin kişi bu hastalanıp da yenik düşerek hayatını kaybetmektedir. Özellikle astım hastası olan çocuklar hayatlarının ilk devrelerinden itibaren sağlıklı yaşıtlarına göre çok daha hızlı yorulurlar, çok daha fazla terlerler ve öksürürler. Maalesef hepsinden de vahim olarak bu gencecik bedenler nefes darlığı gibi can sıkıcı ve korkutucu bir acı gerçekle de çocuk yaşta yüzleşmek zorunda kalırlar. Ayrıca bu hastalığın tetikleyicisi olma özelliğindeki bir takım sebepleri de unutmamak gerekir. Nedir bunlar? alerjenlerin (alerjik astım) veya hava kirliliğinin bulunduğu ortamlarda ve gribal enfeksiyonlar, yoğun kokular, egzersiz gibi nedenler şeklinde kısaca sıralanabilir. 

Rakamlarla astım

- Astım her yıl dünya çapında 180 bin cana mal oluyor.

- Batı Avrupa ülkelerinde son on yıllık süre zarfında astımlı hasta sayısı tam iki kat artmıştır. ABD'de ise astım hastalarının sayısı 1980 yılından günümüze kadar % 60 gibi ciddi bir artış göstermiştir.

- Astım rahatsızlığı ülkemizde de ciddi anlamda artış göstermiştir. Başlı başına bir sorun haline gelmiştir. Sadece başkentimiz Ankara'da son 26 yıl içerisinde bu hastalığın üç kat artış gösterdiği tespit edilmiştir.

- Astım rahatsızlığı ile yapılan mücadelelere ciddi anlamda kaynak ayrılmaktadır. Astımın dünya çapındaki maliyetleri tüberkülöz, Aids gibi hastalıklar için harcanan toplam paradan daha fazladır. Yalnızca ABD'de yılda yaklaşık 6.4 milyar Dolar astımla mücadeleye ayrılmaktadır.
 


etiketler: astım, astim, alerjik astım, allerjik astım, toz alerjisi, akar alerjisi, ev tozu alerjisi, astım nedir, astım hastalığı, astım tedavisi, nefes darlığı, çocuklarda astım, astım bronşit, bronşiyal astım, astım belirtileri
Çocuklarda Astım 1 6
4/ 5
Oleh