Gülben Ergen'in zayıflama formülü

Gülben Ergen'in zayıflama formülü

 Gülben Ergen'in zayıflama formülü
15 Kasım 2012 Perşembe
Gülben Ergen nasıl zayıfladı



Gülben Ergen ikizleri Ares ve Güney’in doğumundan sonra 18 kilo verdi. İdeal kilosuna kavuşan Gülben Ergen diyet sırlarını anlattı:

• Güniük diyetinizde nelere dikkat ediyorsunuz?

Ara öğünleri atlamamaya çalışıyorum. Ayrıca porsiyonlarımı küçültüyorum. Beyaz un, şeker ve ekmek gibi tehlikeli üçlüden uzak duruyorum. Bu arada mutlaka yürüyüş yapıyorum.

• Diyetinizin olmazsa olmazı nedir?

Salata benim öğünlerimde joker muamelesi görür. Et mi var ana öğünde yanına mutlaka salata… Sebze mi yiyorum yanında mutlaka salata… Kahvaltıda bile domates, salatalık ve yeşillik olmasını isterim.

• Ekmek, pilav, makarna sevmez misiniz? Bayılırım. Ama ölçülü tüketirim. 1 dilim ekmeğin alternatifler yaratırım. 1 dilim
ekmeğin alternatifleri şunlar: 1 kase çorba, minik bir kase pilav, 1 haşlanmış patates, 4 grissini. Mesela pilav yediğimde ekmek tüketmiyorum. Çorba çok doyurucu ve besleyici bir seçenek. 1 kaşık yağ ile harika lezzetler elde edebilirsiniz. Brokoli çorbası mesela… Lahana çorbası mesela… Yayla çorbası… Yanına ıspanak, semizotu gibi bir sebze yemeği veya ızgara
et ile dengeli bir öğün oluşturmak mümkün. Mücver kızartılmadan fırında yapılırsa müthiş bir yemektir bence. Aynı şekilde mantar da öyle.

• Diyetinizde yasak var mı?

Tek yasağım tatlı. Ama dondurma hariç. Zaman zaman motivasyon için ödüller gerekebiliyor. Dondurma da benim için onlardan biri. Evde genellikle sütlü tatlılar yaparım ama asla şeker kullanmam. Bizim evde tatlılar balla veya pekmezle yapılır.

• Meyveyle aranız nasıl?

Kendimi frenlemekte en zorlandığım iki şey var: Meyve ve tuz. Bol meyve yerim. Bol meyve de bol şeker demek. Çok zararlı olmasına rağmen tuzlu yemek severim. Hatta turşu vazgeçilmezimdir. Bu iki yaramazlığım dışında bir de dondurma düşkünlüğüm var.

• Günde ne kadar su içersiniz?


Kesinlikle günde en az 2.5 litre su içiyorum. Sabahları ve akşam yatmadan önce küçük yarım litrelik ılık suyumu bitirmeye çalışırım. Güne başlarken ılık suyumun içine 1 tatlı kaşığı elma sirkesi katarım. Elma sirkesiyle amacım zayıflamak değil, iç organlarımın temizlemesini sağlamak. Zaten bence hiçbir şey tek başına zayıflatmaz, her şey bir bütün. Su da zayıflatmaz. Yediklerinize dikkat etmiyorsanız aksine şişirir bile!
Gülben Ergen'in zayıflama formülü
4/ 5
Oleh